חדשות

מדריך טעינת רכב חשמלי בישראל לשנת 2023

כמה זמן לוקח לטעון רכב חשמלי?

עמדת טעינה לרכב חשמלי

אחת השאלות הנפוצות ביותר שיש לבעלי רכב חשמלי פוטנציאליים היא כמה זמן לוקח לטעון רכב חשמלי. זמן הטעינה של רכב חשמלי תלוי במספר גורמים, כולל סוג המטען שבו נעשה שימוש, קיבולת הסוללה של הרכב ותשתית הטעינה הזמינה.

הזמן שלוקח לטעון רכב חשמלי יכול להשתנות באופן משמעותי. אפשרות הטעינה האיטית ביותר היא שקע ביתי סטנדרטי, המספק בדרך כלל קצב טעינה של כ-3-5 מיילים של טווח לשעה. משמעות הדבר היא שזה יכול לקחת בין 8 ל 20 שעות כדי לטעון באופן מלא רכב חשמלי עם שקע סטנדרטי, בהתאם לקיבולת הסוללה.

מצד שני, אם יש לכם גישה למטען רמה 2, שנמצא בדרך כלל בעמדות טעינה ציבוריות וניתן להתקין אותו גם בבית, ניתן לקצר משמעותית את זמן הטעינה. מטענים ברמה 2 מספקים קצב טעינה של כ-25-30 מייל של טווח נסיעה לשעה, כלומר זה יכול לקחת בערך 4-8 שעות לטעינה מלאה של רכב חשמלי עם מטען רמה 2.

לטעינה מהירה עוד יותר, ישנם מטענים ברמה 3, הידועים גם בשם מטעני DC מהירים או מגדשי על. מטענים אלה יכולים לספק קצב טעינה של עד 200 מייל של טווח תוך 30 דקות בלבד, בהתאם לרכב וליכולות המטען. עם זאת, חשוב לציין כי לא כל כלי הרכב החשמליים תואמים למטענים ברמה 3, והם נמצאים בדרך כלל בתחנות טעינה ציבוריות או לאורך כבישים ראשיים.

לסיכום, הזמן שלוקח לטעון רכב חשמלי תלוי בגורמים שונים, כולל סוג המטען וקיבולת הסוללה של הרכב. בעוד טעינת רכב חשמלי עם שקע ביתי סטנדרטי יכולה להימשך מספר שעות, שימוש במטען רמה 2 או מטען רמה 3 יכול לקצר משמעותית את זמן הטעינה. ככל שתשתית הטעינה תמשיך להשתפר, זמן הטעינה של כלי רכב חשמליים צפוי להתקצר עוד יותר, מה שהופך את הבעלות על רכב חשמלי לנוחה ונגישה יותר.

מה ההבדל בין טעינה רגילה לטעינה מהירה?

טעינה רגילה וטעינה מהירה הן שתי שיטות שונות לטעינת מכשירים אלקטרוניים, כולל כלי רכב חשמליים. בעוד ששתי השיטות משרתות את אותה מטרה של חידוש האנרגיה של הסוללה, ישנם הבדלים משמעותיים מבחינת מהירות ויעילות.

טעינה רגילה, הידועה גם בשם טעינה רגילה, מתייחסת לשיטת הטעינה המסורתית שבה המכשיר מחובר למקור חשמל, כגון שקע חשמל או תחנת טעינה. שיטה זו נמשכת בדרך כלל זמן רב יותר לטעינה מלאה של הסוללה בהשוואה לטעינה מהירה. מהירות הטעינה איטית יחסית, ומאפשרת לסוללה להיטען בהדרגה ובבטחה. טעינה רגילה מתאימה לטעינת לילה או כאשר יש מספיק זמן זמין לטעינת המכשיר.

מצד שני, טעינה מהירה היא טכנולוגיה חדשה יותר המאפשרת זמני טעינה מהירים משמעותית. הוא מנצל רמות הספק גבוהות יותר כדי לספק כמות גדולה יותר של חשמל לסוללה, וכתוצאה מכך טעינה מהירה יותר. טעינה מהירה שימושית במיוחד כאשר עליך לטעון את המכשיר במהירות, כגון במהלך הפסקה קצרה או כאשר אתה ממהר. עם זאת, חשוב לציין כי טעינה מהירה עשויה לייצר יותר חום ולהפעיל לחץ רב יותר על הסוללה, מה שעלול להפחית את תוחלת החיים הכוללת שלה.

האם ניתן לחבר את הרכב לשקע חשמל רגיל?

כן, אפשר לחבר מכונית חשמלית לשקע חשמל רגיל, אבל יש כמה גורמים שצריך לקחת בחשבון. 

 ראשית, חיוני לאמת את המתח והאמפר של השקע. רוב המכוניות החשמליות דורשות שקע של 240 וולט, בדומה לאלה המשמשים למכשירים גדולים יותר כגון מייבשי כביסה חשמליים. אם שקע החשמל הסטנדרטי שלכם אינו יכול לספק חשמל זה, ייתכן שיהיה עליכם להתקין תחנת טעינה מיוחדת. 

 שנית, שימוש בשקע חשמל רגיל יביא לזמני טעינה ארוכים משמעותית בהשוואה לעמדת טעינה ייעודית. שקעים רגילים מספקים בדרך כלל זרם נמוך יותר, מה שמוביל למהירויות טעינה איטיות יותר. חשוב לתכנן את לוח הזמנים של הטעינה בהתאם כדי להבטיח שהמכונית שלכם טעונה במלואה בעת הצורך. 

לבסוף, הסתמכות על שקע חשמל רגיל לטעינה עשויה שלא להיות האפשרות היעילה ביותר. עמדות טעינה ייעודיות תוכננו במיוחד כדי לספק טעינה מהירה ויעילה יותר, שיכולה לסייע בהארכת חיי הסוללה של הרכב. יתר על כן, חלק מיצרני המכוניות החשמליות ממליצים להשתמש בעמדות טעינה ייעודיות כדי להבטיח ביצועים ובטיחות אופטימליים. הבעיה נעוצה בעובדה ששקע חשמל רגיל מספק זרם חשמלי חלש יחסית, מה שמוביל לזמני טעינה ארוכים יותר. בנוסף, טעינת רכב חשמלי באמצעות שקע ביתי עלולה להעמיס על מערכת החשמל בביתכם, בדומה לקומקום עוצמתי המרתיח מים ופועל לאורך כל היום. לעומת זאת, התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי לטעינה ביתית ייעודית (AC) מציעה זרם חשמלי גבוה יותר, המאפשר טעינה מהירה ובטוחה יותר".

מהו הזמן האופטימלי לטעינת הרכב החשמלי? 

העצה הכללית הניתנת על ידי יצרני הרכב היא תמיד לטעון את הרכב החשמלי שלך במהלך הלילה באמצעות תחנת טעינה ביתית. שיטה זו הוכחה כיעילה ביותר בשימור חיי הסוללה ובהבטחה שיש לך מספיק כוח כדי להמשיך את היום שלך. על ידי חיבור הרכב החשמלי שלכם בלילה, תוכלו לנצל את תעריפי החשמל הנמוכים יותר וגם להימנע מאי הנוחות הכרוכה בחיפוש אחר עמדות טעינה ציבוריות במהלך היום. לא רק שזה מבטיח שהרכב שלך טעון במלואו ומוכן לנסיעה בבוקר, אלא גם עוזר להאריך את תוחלת החיים הכוללת של המצבר. לכן, אם אתם רוצים להפיק את המרב מהרכב החשמלי שלכם, הפכו אותו להרגל לטעון אותו במהלך הלילה באמצעות עמדת טעינה ביתית.

כיצד מתבצעת ההתקנה של עמדת טעינה ביתית?

ב VIMORE  הצוות המיומן והמקצועי שלנו יטפל בתהליך ההתקנה ויבטיח שנגיע עד פתח ביתכם. לפני ההתקנה, חשמלאי מוסמך יערוך סקר טכני ראשוני מטעמנו כדי להעריך את צרכי ההתקנה הספציפיים. לאחר השלמת הסקר, תקבל מאיתנו דו"ח מקיף והצעת מחיר. 

לתיאום סקר טרום התקנה ולקבל מידע נוסף, אנא ספקו לנו את פרטי הקשר שלכם, ואנו נגיב בהקדם

היתרונות המוצעים על ידי חברת Vimor הם כדלקמן: 

  • הרשת המודולרית מתרחבת בהתאם למספר ההולך וגדל של כלי רכב חשמליים הנבנים. 
  • החברה מספקת שירות ניהול מערכת תורים. 
  • ניהול מערכת עומס וניוד כוח בהתאם לדרישות.
  • קיימת מערכת סליקה וחיוב אוטומטית לוועד הבית או לחברות ניהול, המבטלת את הצורך במגע אנושי.
  • שירותים עסקיים או פרטיים שונים זמינים בהתאם לצרכי השוכר. 
  • ניתנים דוחות חודשיים מפורטים לוועד הבית/חברת הניהול ולדיירים. 
  • ניתן להשיג חיסכון בתשתיות של עד 50%. – החברה עוסקת בניהול לקוחות, כולל חיוב ואשראי, היסטוריה וניתוח התנהגות.
  • לכל לקוח מערכת סליקה אישית. – מערכות סליקה ודוחות ניתנים לוועדי בתים וחברות ניהול. 
  • קיימת מערכת ניהול זמן לניהול תורים ותזמון עומסים. 
  • חיבור אוניברסלי לכל תחנות הטעינה בשוק, כולל טסלה. 
  • החברה מקדמת שימוש בעמדות פשוטות, מה שמוביל לחיסכון משמעותי בעלויות המעמד. 
  • עלויות התקשורת נשמרות נמוכות, ללא צורך בפריסת תשתיות. 
  • תחנות מתוכננות להיות בטוחות, כאשר החשמל זורם רק עם אישור ההפעלה באמצעות הבקשה.


בואו לקחת חלק בעתיד טעינת הרכבים החשמליים,
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם >>